28 Kasım 2012 Çarşamba

"Mevlana aşkı" ile Müslüman oldu.


"Mevlana aşkı" ile Müslüman oldu.



Mevlana'nın eserlerini okuyan psikolog Gamard, ailesiyle birlikte Müslüman oldu. 1984 yılında İslam dinini seçen Amerikalı psikolog Gamard şöyle söyledi:

''Müslüman olmadan önce İslam'ı ve Mevlana'yı iyice tanıdım. Daha sonra hak din olduğuna karar verdim. Huzuru, aşkı, İslam'da buldum. Ayrıca Mesnevi'yi Farsça okuyunca, buna girmemek mümkün değil. Bu nedenle en güzel kitabımı da Mevlana hakkında yazdım. İlk kitabımın adı 'Rumi ve İslam', ikincisinin adı 'Hz. Mevlana'nın Rubaileri. Mevlana'nın hayata bakışı, vizyonda gördüğümüz her tür varlığın sadece biyolojik yapısını değil, manevi yapısını keşfetmektir. Mevlana, her şeye aşk demektir. Dinde aşktır. Allah aşkıdır. İslam bir aşk yoludur. İslam, aşkın yoludur. Allah her şeyi aşk üzerine yaratmış, her şeyi aşkla düzene sokmuş. Bu düzeni aşk ile yürütmek gerekiyor. Bizim de bu yolda yürümemiz lazım. Sevgi ve aşk çemberi etrafında dönmemiz gerekiyor. Onun dışına çıkınca ritim bozuluyor. Ne tarafa dönerseniz dönünüz, Allah'ın huzurundasınız.''

 
Yeni Asya / 11.12.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder