3 Ağustos 2017 Perşembe

ÜNLÜ RALLİCİ BURCU ÇETİNKAYA NASIL HİDAYETE ERDİ?


ÜNLÜ RALLİCİ BURCU ÇETİNKAYA NASIL HİDAYETE ERDİ?


Burcu Çetinkaya, Türk ralli pilotu, televizyon sunucusu, yarışçı ve gazeteci.

Doğum tarihi: 19 Mart 1981 İstanbul

Ebeveynler: İlhan Çetinkaya
Eğitim: Koç Üniversitesi, Robert Lisesi

Burcu Çetinkaya'nın babası İlhan Çetinkaya, otomotiv ve taşımacılık sektörlerinde üst düzey bir yöneticidir.

Özel Bebek Yeni Yıldız ilkokulunu bitirdikten (1992) sonra girdiği Robert College de önce orta (1996) ardından da lise eğitimini (1999) tamamladı. Koç Üniversitesi’nin Ekonomi bölümünden 2005 yılında mezun olduktan sonra senaristlik ve satış-pazarlama konularında iş hayatına atıldı.

İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Kürtçe ve Arapça biliyor.Koyu bir Bursaspor taraftarı olarak bilenen Çetinkaya çoğu deplasman maçlarına gitmektedir.
Caddebostan Spor Kulübü’nün üyesi ve otomobil sporları dışında iyi bir snowboard’cu. Satranç ve sinema ise spor dışı hobileridir.

Kariyeri

Otomobil sporları kariyeri, 2005 sezonunda Hitit Rallisi ile başladı. Fiat Palio ile katıldığı bu ilk yarışında bayanlarda 3’ncü oldu. Aynı yıl Fiat Rallisi’nde yine bayanlar kupasında 3’ncülüğünü yineledi.

Kocaeli Rallisi’nde Bayanlar 2’ncisi; Beykoz Rallikrosu’nda sınıf 2’de 5’nci oldu. 2005 Castrol İstanbul Ralli Şampiyonası’nın üç yarışına da katıldı ve Palio’su ile hepsinde finişe gelme başarısı gösterdi.

Genel klasmanlarında 25, 21 ve 15’nci sıralarda tamamladığı her üç rallide de Bayanlar Kupası’nı rakiplerine kaptırmadı. Sonuçta; 2005 Castrol İstanbul Ralli Şampiyonası Bayanlar 1’nciliğini kazandı. Castrol Fiesta Rally Cup’ta ilk 10’a seçilen tek bayan pilot olarak, 2006 sezonu rallilerinde 9 erkek rakibi ile sıkı bir rekabete girecek. Kariyerinin İlk ralli otomobili olan Palio’dan sonra Fiesta ST ile start alacak ama gönlünde Fiat Punto Süper 2000 ile yarışmak yatıyor.

Ünlü rallici Çetinkaya zaman zaman televizyonda programlar yapmıştır. İlk programını ‘Otomobil Sevdası’ adındaki programla 24 Tv’de yapmıştır. Aynı isimli bir köşe yazısı da Türkiye gazetesinde bulunmaktadır. Burcu Çetinkaya, otomobil ile ilgili olan kariyerinde 2005 yılında başlamıştır. Çeşitli yarışmalarda dereceleri bulunan Çetinkaya, 2015 yılında Mehmet Bucak’la evlenmiş ve spor hayatını bırakmıştır.

Burcu Çetinkaya Nasıl Tesettüre Girdi?

Lise eğitimini Robert Kolej’de tamamladıktan sonra Koç Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun olmuş. Üstüne üstlük aralarında Arapça ve Kürtçe’nin de bulunduğu,İngilizce, İtalyanca dahil altı lisan biliyor. Aslında sadece kendisini ilgilendiren bir karar alıp tesettüre girmiş,bu yüzden de bazı kesimlerden duymadığı hakaret kalmamış...

Tesettüre girerek dikkatleri üzerine çeken milli rallici Burcu Çetinkaya, yaşam tarzında değişiklik yaparak namaza başladığında çok farklı eleştirilere maruz kaldığını söyledi. Çetinkaya, “Gizli gizli namaz kılıyordum. Sonra farz ibadetlerin gizlenmemesi gerektiğini öğrendim. Bu seferde samimiyetim sorgulanmaya başladı.” dedi.

Ünlü rallici Burcu Çetinkaya, neden tesettüre girdiğini ve içinde yaşadığı manevi değişimi anlattı.

Çetinkaya, hayatında istediği birçok şeye sahip olmasına rağmen mutsuzluk yaşadığı için bir arayış içinde olduğunu ifade ederek “Ben kapanma kararını kendi manevi yolculuğum nedeniyle aldım. Çünkü insan maneviyattan eksik olmasının zararlarını görebiliyor. Gece geziyordum ama 'Ah ne güzel eylendim' diyemiyordum. Kazanıyorum ama yine çok mutsuzum. Bir şey eksikti hayatımda. Ne olduğunu bulamıyordum bir türlü.” diye konuştu.

Çetinkaya konuyla ilgili, “Aldığım örtünme kararı sadece kendi manevi yolculuğumla ilgili bir karar. Ben hala Burcu Çetinkaya'yım. Uzun yıllar önce çıktığım bir yolculuk var ve bir adım daha atmak istedim sadece. Hayatımda kimseye karşı önyargılı olmadım. Çıplak gezen bir insan benden daha Allah'a yakın olabilir bunu yargılamak bana düşmez. Bu kararım sadece ve sadece kendi yolculuğumla ilgili ve kimseyi geçmişte nasıl yargılamadıysam şimdi de yargılamayacağım. Ama geçmişte beni yargılayanların sayısı oldukça fazlaydı şimdi de aynı şekilde olacak gibi hissediyorum. İnşallah herkesin önyargıları geride bırakıp yüreklere baktığı günler gelir” ifadelerini kullandı.
Twitter profil fotoğrafını da değiştiren Burcu Çetinkaya, artık yarışıp yarışmayacağına yönelik sorulara ise, “tabii ki bitmedi / daha fazlası olcak bileğimin gücüyle inşallah” cevabını verdi.
Oysa Burcu ile konuştuğunuzda kendini maneviyat yoluna samimi bir şekilde adamış olduğunu fark ediyorsunuz. “Bazı gazetelerin yazdığı gibi bir gecede mini eteği çıkarıp çarşafa girmedim” diyor, “Ayrıca girebilirdim, bu da kimseyi ilgilendirmezdi.”

10 senedir istediği gibi yaşabilmek için kıyasıya bir mücadele veriyormuş Burcu. Biraz özentiden, biraz isyankarlıktan başladığı sigarayı 10, içkiyi ise 16 yıl önce bırakmış. “Tesettür benim için bir vazgeçiş” diyor; “yıllardır evden çıkarken aynaya bakıp daha güzel ve daha güçlü hissetmekten vazgeçiş. Mevzu tesettür değil isyandan İslam’a doğru bir yolculuk. Tesettür kısmı ufak bir detay.”

Çocukluğunu anlatırken gözleri dalıp gidiyor, “İstediğim her şeye sahip olup da mutsuz olan şımarıklardandım.” Ailesinden söz açılınca “Aile özeldir, özelde kalsın ama onlar bana namaz kılmayı öğretmedi. Kur’an önemlidir ‘oku’ demedi” diye serzenişte bulunuyor. Yine de onlara kızmıyor ama “Bir gün çocuklarım olursa onları zorlamadan İslam konusunda eğitmek isterim inşallah” diyor.Tesettüre girmeye karar verirken o meşhur mahalle baskısını da hissetmiş Burcu. İlk dönemlerinde gizli gizli namaz kıldığı çok olmuş.

Ama farz ibadetlerinin açık yapılması gerektiğini öğrendikten sonra kimseden çekinmemiş. Burcu’nun muhafazakar veya modern diye bir ayrımı yok. Hayatında sevdiği, yolunun kesiştiği, aynı yolda yürüdüğü dostları var sadece.

Elbette onu kabul etmeyenler de var “zaten onlar hiç arkadaşım olmamışlar demek ki” deyip geçiştiriyor. İnsanları tercihleriyle ilgili yargılamadığını özellikle vurguluyor.

Önceki hayatında içki, sigara ve eğlence olduğunu kaydeden Çetinkaya, yaşadığı huzursuzluktan kurtuluşu hayatındaki köklü değişime borçlu olduğunu belirterek “10 yıl önce sigarayı bıraktım. İçkiyi bırakalı 6-7 yıl oldu.

Namaz kılmaya 3 yıl önce başladım. Gizli gizli namaz kıldığım oldu. Sonra farz ibadetlerin gizlenmemesi gerektiğini öğrendim ama bu seferde samimiyetim sorgulandı. Ama ben hiç kimseyi yargılamıyorum. Çünkü bu benim manevi yolculuğum.” şeklinde konuştu. Çetinkaya, aile hayatında kendisine Kur’an’ı ve namazı anlatan kimse olmadığının altını çizerek “Ben küçükken kimse ‘kızım namaz kıl’ demedi. ‘Kur’an çok önemlidir, oku’ demedi. Bazı şeyleri aileden öğrenmedim.” şeklinde konuştu.
“Sonuçta bir manevi yolculuğunuz oldu. Peki, bu kararı nasıl aldınız?” sorusuna Çetinkaya, şöyle cevap verdi: “Amerika'da tanıştığım bir profesör vardı. Yabancı. Onunla konuşmalarımın çok büyük etkisi oldu. Ama başlangıç mutsuzluğumdu. Bir şeyin sizin hayatınızdaki değişimi getirmesi için bir şeylerin olması gerekiyordu. Benim istediğim aile hayatı o değildi, yaşam bu değildi. Mutsuzdum. Ve bu süreç beni etkiledi”

GÖNLÜNÜN FATİHİNİ BULDU

Şampiyon rallici Burcu Çetinkaya hayatının aşkını geçen yıl yerleştiği Şanlıurfa'da buldu. Çetinkaya'nın Bucak aşireti mensubu ve bağımsız milletvekili adayı olan Fatih Mehmet Bucak'la evlendiği ortaya çıktı.

Türkiye'nin Castrol Fiesta Rally Cup'ta ilk 10'a seçilen tek bayan pilotu olan Burcu Çetinkaya, hayatının aşkını buldu. Yüksek lisansını Harran Üniversitesi'nde tamamlamak üzere 1 buçuk yıl önce Şanlıurfa'ya yerleşen Burcu Çetinkaya, burada bir arkadaşı vasıtasıyla 7 ay önce tanıştığı Fatih Mehmet Bucak'la tanıştı.

RÖPORTAJLA BAŞLADI

İkili sürpriz şekilde evlilik kararı aldı. Çetinkaya ve Bucak, geçtiğimiz haziran ayında aile arasında düzenlenen sade bir törenle nikâh masasına oturdu. Geçmişte iki dönem Şanlıurfa'yı TBMM'de temsil eden babası Mehmet Celal Bucak'ın izinden giden Fatih Bucak, haziran seçimlerinde Şanlıurfa'dan bağımsız milletvekili adayı olmuştu. Seçimler öncesinde milletvekili adaylarıyla görüşen ünlü rallici Çetinkaya, Bucak'la da röportaj yapmıştı. İşte bu karşılaşma ikilinin hayatında bir dönüm noktası oldu. Arkadaşlıklarını ilerleten Bucak ve Çetinkaya evlilik kararı aldı. Haziran ayında da aile içinde düzenlenen bir törenle dünyaevine girdi..

MEHMET BUCAK KİMDİR?

Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde 07 Temmuz 1968 tarihinde dünyaya gelen Fatih Mehmet Bucak, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi bölümü mezunudur. Ekonomist ve çiftçi olan Bucak, bir dönem Şanlıurfaspor kulübünün başkanlığını da yapmıştır. 2015 genel seçimlerine bağımsız milletvekili adayı olarak giren Bucak, milli rallici Burcu Çetinkaya ile evlenmiştir. 


Mehmet Bucak-Burcu Çetinkaya çiftinin bir kız ve bir oğlu 2 çocuğu bulunuyor.


http://www.iha.com.tr/haber-burcu-cetinkaya-tesetture-girdi-312579/

http://www.gazeteoku.com/burcu-cetinkaya-kimdir/1037

http://www.iha.com.tr/haber-unlu-rallici-burcu-cetinkaya-neden-tesetture-girdi-315451/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder