11 Ağustos 2017 Cuma

ŞİNTOİZMDEN İSLAMİYETE


ŞİNTOİZMDEN İSLAMİYETE


Kur’an-ı Kerim ve hadisleri okuyarak Müslüman olan ve şimdilerde ‘bölgesel din atlası’ için çalışma başlatan Japon akademisyen Doç. Dr. Hiroki Wakamatsu, doğru yolun İslamiyet olduğunu söyledi.

Yüksek çalışmaları kapsamında geldiği Türkiye’de 2006’da İslamiyet’i seçen Hitit Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Antropoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hiroki Wakamatsu, “bölgesel din atlası” için çalışıyor. Din, kültür ve etnik değerler konusundaki çalışmaları için Türkiye’yi tercih ettiğini belirten Wakamatsu, 2006’da nasıl Müslüman olduğunu anlattı.

İSLAMİYETİ BÖYLE SEÇTİ

Müslümanlığı tercih etmesinin çok önemli olduğunu vurgulayan Wakamatsu, “Müslümanlara bakarak Müslüman olmadım. Kitabi yolla Müslüman oldum. Anadan, babadan bakarak Müslüman olacak halim yoktu. Japonya’da çoğu insan Müslüman değil. Müslüman nüfus tüm Japonya’da yüzde 4 bile değil. İslam’ı, kitabi yolla Kur’an-ı Kerim’i ve hadisleri incelediğimde Allah’a ulaşmak için çok kolay ve sağlam yolun İslamiyet olduğunu fark ettim ve Müslüman oldum” diye konuştu.

ŞİNTOİZM’E BAĞLIYDI


Daha önce “Japonya’nın milli dini” olarak bilinen Şintoizm inancına bağlı olduğunu ifade eden Wakamatsu, “Şintoist iken de bazı soru işaretlerim vardı. Şintoizm’de tevhid inancı yoktu. Tevhid inancı olmayınca insan suya da ağaca da tapar ama İslam’da direkt tevhid inancı, ‘bir varlıktan her şeyin ortaya çıktığını’ söylüyor. Müslüman olmamdaki en büyük etkenlerden biri tevhid inancıydı” değerlendirmesinde bulundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder