4 Ağustos 2017 Cuma

SANATÇI GÖKHAN'IN İSLAMİ YAŞANTISI






SANATÇI GÖKHAN'IN İSLAMİ YAŞANTISI
Gökhan Özoğuz, Türk müzisyen. Athena grubunun solistidir. 2004 Eurovision Şarkı Yarışması'nda Türkiye'yi "For Real" adlı şarkıyla temsil ettiler. 
Doğum tarihi: 14 Ekim 1976 Fenerbahçe, Kadıköy

Eş: Melis Ülken (e. 2012)

Ebeveynler: Ahmet Özoğuz, Nurhan Özoğuz

Filmler: O Şimdi Asker

Kardeşleri: Hakan Özoğuz


Gökhan ve Hakan Özoğuz, 14 Ekim 1976'da İstanbul'da doğarlar. Eczacı olan babaları Ahmet Hamdullah Bey, gençliğinde müziğe gönül vermiştir. Yumuşak sesiyle İtalyanca şarkılar söyler, ona dönemin ünlü İtalyan şarkıcısı Peppino Di Capri'nin adıyla seslenirlerdi. Gökhan bir röportajında şöyle anlatır: "Hakan ve ben, anne karnından dört dakika arayla, doğum sırasında birbirimizi tekmelediğimiz için morarmış gözlerle çıkmış çift yumurta ikizleriyiz. Sokak çocuğu olarak büyüdük. İlkokul üçüncü sınıfta okul yönetimi, anne-babamıza 'alın bu çocukları' diye yalvardı, bildiğin okuldan atıldık.

Annelerine çeken Gökhan, heyecanlı ve delidolu bir çocuktu. Babalarına çeken Hakan ise daha sakin ve uysaldı. Ama biraraya geldiklerinde 'ateş topu' olurlardı. Öğretmenlerine ve bütün mahalleye kök söktürürlerdi. Okul hapis gibi gelir, arabaları çizer, sokakta yaşıtlarıyla dövüşürlerdi.

Haylazlık yüzünden hastanelik olmuşlar..

Kızıl saçlı, çilli şirin çocuk Gökhan ve ikizi Hakan için 'haylaz' demek çok hafif kalırdı. İkizler ilk çetelerini kurduklarında Nurettin Teksan İlkokulu'ndalardı. Civardaki arka sokaklar onlardan soruluyordu. Yaramazlıkları ve haylazlıkları hayati tehlikeye dönüşecek durumdaydı. Mesela Hakan, can sıkıntısından bir keresinde babasının eczanedeki hapları yutmuş, hastanede midesi yıkanmıştı. 12 yaşında ise meraktan bali koklayıp yine hastanelik olmuşlardı.

İlk gençlikleri Fenerbahçe'deki evlerinin bahçesi, babalarının eczanesi, Fenerbahçe Stadı ve Kadıköy'deki Akmar Pasajı arasında geçer. Akmar Pasajı o yıllarda aykırı gençlerin toplanma yeriydi. İkizler, iyice kabına sığmaz hale gelmişlerdi. Gökhan bir röportajında şöyle anlatır: Orta okuldayken artık iyice uç noktalara gitmeye başlamıştık. Bence çocukken neyseniz, ileride ancak onun farkına varmış haline dönüşebiliyorsunuz. Eskiden de böyleydim ama daha sert tepkiler verip, fazla duygusal yaşadığım bir dönemdi ilk gençliğim..."

Athena grubu nasıl kuruldu?

Gökhan ve Hakan giderek Kadıköy yakasına sığmazlar. Sokaklardaki heyecanları o dönemlerde şehrin en tehlikeli birine, Dolapdere'ye taşar. Babalarından geçen merakla müzikle haşır neşir olurlar bir yandan da. Romantik Peppino Di Capri şarkıları söyleyen babaları, onları Beatles şarkıları ile büyütmüştür. Bir gün ikiz kardeşler, "Kiss" grubunun bir klibini izler, çok beğenirler. Pentegram grubunun gitaristi Ümit Yılbar'dan gitar dersi alırlar. Gökhan beste yapar, saç modelleri değişir, küpeler, dövmeler birbirini izler. Grup kuracaklardır. Müdavimi oldukları Akmar Pasajı'na ilan asarlar. Yunan Mitolojisi'nden bir isim ararlar gruplarına. Tanıştıkları iki müzisyen "Athena" olsun derler. 1989'da Athena grubunu kurarlar. Punk rock tarzında müzik yapan Athena grubu, bir anda hayran kitlesi oluşturur.

Baba kaybı dağıttı
6 / 9 Athena Gökhan ve Hakan'ın merak edilen yaşamı 2007'de babaları Ahmet Hamdullah Özoğuz vefat eder. Baba kaybı ikiz kardeşleri çok sarsar. Gökhan o zamanki duygularını bir röportajında şöyle anlatır: "Kafamız kötüydü, dağıldık, darmadağın olduk yani. Babamın hastalığının ağır olduğu dönemde, albüm yapmaya çalışıyorduk. Bitirmemiz gerekiyor ama kafamızı toplayamıyoruz. O albüm, 'US': benim için hep yarımdır. Ondan sonra bir es ihtiyacı duyduk. Hakan, 'Ben askere gideyim' dedi. Ben de beraber gidecektim fakat baba vefat edince, ikizleri birlikte almıyorlar. Ben de Londra'ya gittim. Askerlikten sonra Hakan da geldi. 2012'ye kadar gelmeli gitmeli bir dönem geçirdik. Sonra gerçeğin İstanbul'da olduğunu fark ettik burada ve müzik yapmaya başladık..."

12 Dev Adam şarkısıyla 'Athena patlaması'

7 / 9 Athena Gökhan ve Hakan'ın merak edilen yaşamı Basketbol Milli Takımı'nın ikinci olduğu 2001 Avupa Basketbol Şampiyonası için yaptıkları '12 Dev Adam' şarkısıyla 'Athena patlaması' yaşanır. Athena'nın son patlaması ise 'O Ses Türkiye' yarışmasının jüri üyeliği ile olur. Gökhan ve Hakan yeni bir hayran kitlesi oluşturur.

"Ne olduysa o rüyadan sonra oldu"
Türkiye, camiye giden, namazını kılan, dövmesini yaptıran, içkisini içen, rock söyleyen bir fügürle tanışır. Camide abdest alırken çekilmiş fotoğrafı herkesi şaşırtır. Sorulara, "Dedem hafız, babam beş vakit namaz kılardı. Bu benim iç dünyamdır, paylaşmaktan da hoşlanmam" diye yanıt verir. Gökhan, Bu iç dünyasının başlangıcını 2010 yılında şöyle anlatmıştı: "Yıllar önce vir turneye gidiyoruz. Sabaha karşı otobüste uyuyordum. İçimden bir sıcak su aktı. Uyandım nerede olduğumuzu sordum. Konya'da olduğumuzu söylediler. Hayatımda böyle bir duyguyu hiç yaşamamıştım. Ne olduysa ondan sonra oldu. Sonra ben bu rüyanın peşine düştüm..."

Kadınlar dize getirdi

Ele avuca sığmaz kardeşleri dize getiren kadınlar olur. Gökhan bir röportajında; "Her erkeği dize getiren bir kadın illa çıkar günü birinde. Bazen bir çocuk yapar bunu. Ama hepimizi dize getirecek bir güç vardır muhakkak" der. Gökhan 2012 Aralık ayında kendisini dize getiren Melis Ülken ile kendisini dize getiren ile evlenir. Temmuz'da kızı Derya Ayşe'yi kuacağına alır. Gökhan Özoğuz'un ikiz kardeşi ve Athena grubunun gitaristi Hakan ise, Selin Hanım'la 2015 Mayısı'nda Berlin'de evlenir. Düğüne, Gökhan'ın kendisi gibi kızıl saçlı olan güzel kızı Derya Ayşe damgasını vurur. Derya Ayşe'ye yakında ikiz kardeş geliyor. Bugünlerde Özoğuz ailesi bu heyecanlı bekleyiş içinde...

GÖKHAN ÖZOĞUZ: "7 YAŞIMDAN BERİ NAMAZ KILIYORUM"

"ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ CUMAYA GİDERİM"


Bir süre önce abdest alırken çekilen fotoğrafıyla gündeme gelen Gökhan Özoğuz, bu konuda şöyle konuştu: "O kadar şaşkınım ki. Biri, yakınımın cenazesinde abdest alırken fotoğrafımı çekmiş, internete koymuş ama 'Kendi sayfasında paylaştı' denildi. Ben bunu asla yapmayacak biriyim. Özel hayatımı ifşa etmek istemem. Yok efendim tarikata girdi, yok bilmem neye girdi dediler. Benim hayat görüşüme göre göz önünde yapılmaz bunlar.

"DIŞ GÖRÜNÜŞÜYLE KİMSEYİ YARGILAMAMAK LAZIM"

Şeb-i Arus döneminde Konya'ya gitmiştik. 'Üniversite panelinde dua ediyor' diye haber yaptılar. Panelde niye dua edeyim! Çocukluğumdan beri cuma namazına giderim ben. Bunda garip bir şey de yok. Dış görünüşle kimseyi yargılamamak gerek. Herkesin Müslümanlığı, inancı kendinedir.

Benim her dinden, her kesimden arkadaşım vardır. 'Gökhan yeni mi dine döndü' diyor insanlar. Dine dönmek ne demek? Kalubeladan beri Müslümanım. 'O Ses Türkiye'den sonra dini taraflarını ortaya çıkarıp para kazanmaya çalışıyor' gibi komik şeyler de yazmışlar. Diyecek laf bulamıyorum."

"BENİM DEDEM HAFIZ, BABAM DA 5 VAKİT NAMAZINDA"

Özoğuz, sözlerine şöyle devam etti: "Bir insan abdest alırken görüntüleniyorsa ne alkışlanmalı, ne kötülenmeli ne de şaşırılmalı. Müslüman bir ülkede yaşıyoruz. Benim dedem hafız, babam da beş vakit namazında biriydi. Kendime göre yaşıyorum Müslümanlığımı. Kimsenin 'Doğru yaşıyorsun, yanlış yaşıyorsun, dövme yapmışsın günah olmuş, şöyle yapmışsın zina olmuş' demeye hakkı yok. Bu işin içindeki kalıplar beni hiçbir zaman ilgilendirmedi.

Bugün orada görürsün, öbür gün kulüpten çıkarken. Vardır böyle fotoğraflarımız. Böyle bir kare çıkınca 'Gökhan böyle olmuştu, şimdi ne oldu' mu diyecekler? Ne kimsenin bana bu yüzden 'bravo' demesini istiyorum ne de 'böyleydi böyle oldu' demesini." Şarkıcı, Cerrahi Tarikatı üyesi olduğu iddiasına da şöyle yanıt verdi: "Bu tarikat sistemi 1926'da sona erdi. Bu şekilde yargılamak, soru sormak o kadar edep dışı bir şey ki. Bunlar çok ince konular."

"SERÜVEN BİR KİTAPLA BAŞLADI"


Tasavvufa olan merakıyla bilinen Gökhan Özoğuz, bu ilgisinin tasavvufun temel kavramlarını açıklayan "Noktanın Sonsuzluğu" adlı kitapla başladığını söyledi: "1996'da okuduğum 'Noktanın Sonsuzluğu' isimli kitapla tasavvuf konusuna merak sardım ve bununla beraber ne kadar güzel olduğunu gördüm.

O kitapla başladı serüvenim. Tasavvuf musikisi dünyadaki en güzel müzik türlerinden bir tanesi. Onunla ilgilenirim. Onu kendime evde çalarım ama sahnede başka çalarım. Çünkü sahnedeki müziğim, hayatımın başka taraflarını ifade eden müziktir."

TAKKE VE YELEK TARİKATIN NİŞANI

Fotoğrafta Gökhan'ın takke taktığı ve Cerrahilerle özdeşleşen yeleklerden giydiği görülüyor. Bu fotoğraf ile birlikte Gökhan Özoğuz'un, birçok ünlünün de aralarında bulunduğu Cerrahi Tarikatı'ndan olduğu anlaşıldı.

MAZHAR ALANSON DA BU TARİKATTA

Cerrahi Tarikatı'nda bulunan ünlü isimlerden bir kaçı da şöyle; Ahmet Özhan, Mazhar Alanson, Cem Yılmaz, Ali Taran...

CERRAHİ TARİKATI NEDİR?

Cerrahiler Türkiye'deki 12 tarikattan birinin kolu. Cerrahi Cemaati'nin lideri, Şeyh Nurettin Cerrahi'dir. Şu anda tarikata Tuğrul İnançer önderlik etmektedir. Dergâhı Karagümrük'te bulunan tarikatın dünyada 30 bin üyesi bulunuyor. Cerrahi tarikatı, Osmanlı'nın son dönemlerinde özellikle de İstanbul'da üniversite gençliği üzerinde çok etkili olan bir tarikattır. Cerrahi tarikatı birtakım hükümlerini Kadiri tarikatından, birtakım uygulamalarını da Rifai tarikatından almıştır.

EN ESKİ DERGÂHLARDAN

Cerrahiler'in Karagümrük'teki Canfeda Camii Sokağı'nda bulunan dergahı ise, Sultan III. Ahmed tarafından 1703 yılında Nureddin Cerrahi için yaptırıldı. Tekkede Tevhidhane, türbe, erkekler bölümü ve kadınlar bölümü bulunuyor. Türbe, özgün unsurlarını yitirmeden varlığını devam ettirebilen nadir dergahlardan biri olarak kabul ediliyor. Dergahta toplantılar öncesi halka yemek veriliyor.

http://ekonomi.dunyabulteni.net/gunun-sozu-1/165540/athena-gokhanin-unluler-tarikatinda-kimler-var

http://www.ensonhaber.com/athena-gokhan-7-yasimdan-beri-namaz-kiliyorum-2014-01-16.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder