6 Şubat 2012 Pazartesi

Müslüman Olan Emmanuel: Annemin de gerçek dine inanması için dua ediyorum





Müslüman Olan Emmanuel: Annemin de gerçek dine inanması için dua ediyorum


Babası Rum, annesi Polonyalı 23 yaşındaki Kanadalı Emmanuel Rovithis geçtiğimiz yıl Müslüman oldu. Katolik bir ailede yetişen ve 5 yaşından beri kiliseye giden 23 yaşındaki Emmanuel’in annesi Polonyalı, babası ise Yunanlı Katolik olarak büyümüş olan Emmanuel İslam'a girmeden önce de dindar bir yaşamı olduğunu, ancak Hıristiyanlıktaki teslis inancını bir türlü kabullenemediğini şu sözlerle açıklıyor: “Beş yaşımdan beri Allah'ın olduğunu ve tek olduğunu biliyordum. Her hafta pazar günleri kiliseye gitmeme rağmen, kilisenin gençlik gruplarında bir yıl kalmama ve bir yıl boyunca İncil okumama rağmen hep Allah'ın tek olduğuna inanıyordum. Hazreti Musa, Hazreti İsa ve Hazreti Muhammed (s.a.v) dahil tüm peygamberler insanlara Allah'ın tek olduğu mesajını vermişler ve kendi dillerinde “La ilaha illa Allah” demişlerdir. Burada bir çelişki yok. Alimler ya da sıradan Müslümanlar bile İncil'i, bilimi ve Kur'an'ı örnek göstererek bunu kanıtlayabilirler.” Emmanuel İslam'ı diğer dinlerden şu şekilde ayırıyor: “Tüm dinler kurtuluşun inançtan geçtiğini öğretiyor. İslam ise inancı delilleriyle ortaya koyuyor. Kur'an'da kurtuluşa gerçek inananların, sadece 'ben inandım' demeyenlerin erdiği yazılı. Bu, insan yapımı bir dinin ortaya koyamayacağı birşey.”


Vakit / 18.08.2010


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder