28 Ocak 2012 Cumartesi

RAMAZAN AYINDA İSLAM'I SEÇEN ABD'Lİ YAZAR



RAMAZAN AYINDA İSLAM'I SEÇEN ABD'Lİ YAZAR



ABD'li bayan yazarın Ramazan hatırası


Ramazan ayında İslam'ı seçen ABD'li yazar ve öğretmen Cemile Kolocotronis'in dilinden ilk oruç hikâyesi.


Altı çocuk annesi, yazar ve öğretmen olan Cemile Kolocotronis aslen St.Lois'li. Hidayet bulmadan önce, bir dönem Lüteriyen Kız Okulu'na devam eden Cemile, 23 yaşında Müslüman oldu. Eşi ve kendisi Milwaukee'de yaşıyor. Eşi aynı şehirde İslami bir okulun müdürlüğünü yapıyor. Cemile yarım gün öğretmenlik yapıp, Amerikalı Müslümanların hayatlarıyla ilgili kitaplar yazıyor. En son kitabının adı "Echoes", yani "Yankılar". Velud bir yazar olan Cemile'nin daha onlarca kitabı Amerikalı Müslümanlar arasında kapış kapış satılıyor.



Ve Cemile İslam yolundaki anılarını anlatmaya başlıyor: 1980 yazıydı yüksek lisans konum olan doğu dinleriyle ilgili bir çalışma yapıyordum. İlk rastladığım Müslüman'la konuşana kadar, dört yıldır ara ara İslam'la ilgili bilgiler ediniyordum. Kur'an'ı okudum, Cuma namazlarını seyrettim. Ama İslam'ı kabul etmeye hazır değildim.



Temmuz ayında gelen Ramazan

O yıl Ramazan ayı Temmuz'a denk gelmişti. Üç erkek kardeş, bizim kasabada Ramazan boyunca mescit olarak kullanmak üzere, küçük bir ev kiralamıştı. Bu kardeşlerin okulda öğrenci olduklarını biliyordum ve bazen yanlarına kısa ziyaretlere gidiyordum. Müslüman olmaya henüz hazır değildim ama çok merak ediyordum.



31 Temmuz gecesi çok sıcak ve nemli bir geceydi. Uyuyamamıştım. Önce Konfüçyüs'çülükle ilgili bir kitap okudum. Bu benim ödev konularımdan birisiydi. Hâlâ uyuyamamıştım. Yatakta namaz kılmaya çalıştım. Sonra sanki birden bire bir şimşek çarpması gibi bir şey oldu bana ve namaz kılamayacak bir halde olduğumu anladım. Temiz olmadığımı fark ettim. Daha önceden abdestle ilgili bazı şeyler anlatmışlardı bana. Bana aptalca ve gereksiz bir şey gibi geliyordu. Basit bir namaz için niye kalkıp temizlenmek gerekiyordu?



İlk İslam kıpırtıları

Yataktan kalkığım gibi banyonun yolunu tuttum. Keşke daha dikkatli olsaydım. Hatırladığım kadarıyla abdest aldım. Çocukluktan hatırladığım şekliyle ibadet etmeye başladım. Boynumu eğip, ellerimi birleştirmiştim. Tam olarak ne dediğimi hatırlamıyorum ama yol gösterilmesi gereken coşkun bir dilek gibi bir şeydi.
Cemile Kolocotranis'in İslam ile ilgili yayımlanmış birçok kitabı bulunuyor.



Daha sonra hala uyku tutmaz bir vaziyetteyken oturdum ve bizim rahibe bir mektup yazdım. Mektupta ona, Müslüman olmam gerektiğinden bahsettim.



İlk Şahadet şerbeti

O üç kardeşin oruç hazırlığı için erken kalkmaları gerektiğini biliyordum. Sessiz sokaklardan geçip, sabah saat 4'e doğru küçük mescide vardım. Sahurlarını yeni bitirmişlerdi ve sabah namazını kılmışlardı. Bana neden oraya geldiğimi sordular. Onlara mektubu gösterdim.



"Allahu Ekber" dediler. Bana nasıl düzgün bir şekilde abdest alacağımı gösterdiler ve kardeşlerden biri olan Adil, bana şahadet getirtti. Açıkça söylemek gerekirse çok heyecanlıydım.



Acaba İslam'dan döner miyim?

Birkaç saat sonra nihayet uyudum. Öğlenden sonra okul kampusu etrafında yürüdüm ve ne yaptığımı düşünmeye başladım. Kendime bir sene vakit tanıdım. Sürekli fikrimi değiştirebilirdim.

Cemile hanım eşi, çocukları, gelini ve torunuyla....

O kardeşler bana her gün oruç tutmak zorunda olmadığımı anlattı. İlk Ramazanımda, Ramazan'ın bitmesine on gün varken, dört gün oruç tuttum. O günler, sıcak ve uzun Ağustos ayına denk geldi. Ama bir şekilde oruç tutmayı başardım.



Ramazan'ın 19. gecesi çok özel

Bir sonraki Ramazan, benim tamamen oruç tuttuğum ilk Ramazan'dı. İki ablayla beraber bir ev kiraladık ve her sabah beraber sahur yaptık, akşamları da iftarımızı açtık. Namaz kıldık. Gecelerin büyük bir bölümünü ibadetle geçirdim. İş yerleri ve okullar arasında geçiyordu vaktim ve hala bekârdım. Hayatımın en huzurlu ve güzel Ramazanıydı.



Ramazanlarda her yıl son on günde cami daha da kalabalıklaşıyor. Ama benim özel günlerim 19. geceden, yani Müslüman olduğum geceden sonra başlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder