29 Ocak 2012 Pazar

Yaşar Alptekin'le Ramazan ve Oruç'a dair..




Yaşar Alptekin'le Ramazan ve Oruç'a dair..


'Keşke Ramazan'dan sonra da herkes birbirine gülümsese' diyen Yaşar Alptekin'in Ramazan ve oruç'a dair düşünceleri...





İlk orucunuzu hatırlıyor musunuz?

İlk orucumu çocukken tutmuştum. Yaşımı tam hatırlamıyorum. Ramazan'ın başında, ortasında, sonunda birer gün oruç tutmuştum. Namaz kılmaya başlamadan önce tam Ramazan orucu hiç tutmadım.


Ramazan davulcusu benim için çok önemliydi. Sesin giderek yaklaşması inanılmaz hoşuma giderdi. Bütün manileri ezberlemiştim. Sanat camiasının içine girdiğim zaman zaten çok olmayan duygularım iyice koptu. Ne zaman ki namaz kılmaya başladım, oruç da tutmak istedim ama ilk Ramazan ayında tutamam, açlığa dayanamam diye korkuyordum. İlk gün tuttum, bir şey olmadı. 2-3 derken Ramazan'ın sonuna geldik. Bittiğini bile anlamadım.


Oruç tutmak ruh dünyanızı nasıl etkiliyor?


Oruçlu olduğum zaman ibadete daha çok yöneliyorum. Manevi duygularım daha çok kabarıyor. Yoksul, yardıma muhtaç insanlara daha farklı yaklaşıyorum. Gönül gözünüz açılıyor.


Oruç tutmanın sizin için manası nedir?


Oruç, aç kalmaktan ibaret değildir; bütün azaların tatile girmesidir. Geçen Ramazan'da motorumla trafikte gidiyordum. Trafik sıkışıktı. İki arabanın sahibi yolda durmuş, bariz bir şekilde küfürleşiyordu. İçime yediremedim. Gittim yanlarına. Amca bir daha oruç tutma dedim. Sana yanlış öğretmişler. Sen zannediyor musun ki, oruç aç kalmaktan ibarettir. Oruç, kötü söz, kötü göz gibi her şeyden kendini muhafaza etmektir. İftar saati yaklaşınca trafikte yaşanan gerginliği anlamıyorum. Herkes birbirinin yol hakkını gasp etmeye çalışıyor. Oysa bu kul hakkıdır. Orucunu 5 dakika sonra açsan ne olur? Veya arabada aç, suyla hurmayla. İlla dayalı döşeli bir sofrada olmamak zorunda mısın ilk lokmayı alırken?


Oruç tutmak çalışma temponuzu etkiliyor mu?


Hayır. Hayata karşı daha bağlı hissediyorum kendimi. Yoksulun fakirin çektiği sıkıntıyı çekiyorum. Açlığın ne demek olduğunu anlıyorum.


Ramazan'da özel âdetleriniz var mı?


Eyüpsultan benim için çok önemli bir yerdir. Orası beni hep çağırır. Bazen sahuru orada yapmak nasip oluyor. Sahuru genelde arkadaş toplantılarında yapıyorum. İftarı davetlerde yapıyorum. Eskiden daha çok aile ziyaretlerimiz vardı ama şimdi hizmet niyetiyle nereye çağırılırsam gidiyorum. Gün içinde yapmam gereken şeyleri bitirdiğim an ya Aziz Mahmut Hüdai, ya Yahya Efendi ya da Eyüp Sultan hazretlerindeyim. Bu üç sacayağında gidip gelir, dua ederim. Bunun yanında Eyüp'te Zal Mahmut Camii, Topkapı'da Takkeci İbrahim Camii gibi herkesin rağbet göstermediği, gizli kalmış camilere de boş bırakmayalım diye giderim.


Sosyal hayatın içinde Ramazan neşesine dair neler gözlemliyorsunuz?


Geçmiş Ramazanlarla şimdiki Ramazanlar arasında çok fark var. Düşününce tüylerim diken diken oluyor. O Ramazanların ruhu boşaltıldı. Ramazan'da eskiden sahurlara kadar süren çok güzel sohbetler varmış. Sosyal hayatta bir canlanma var; ama o bir makyaj ve görüntüden ibaret bence. Eskiden olduğu gibi oruç tutma ruhu yok.


Ramazan'dan sonra hiç değişmese dediğiniz durumlar var mı?


Ramazan'da herkesin birbirine selam vermesi 'hayırlı Ramazanlar, Allah kabul etsin, iyi akşamlar' demesi ne kadar güzel. Keşke insanlar her zaman birbirine böyle güler yüzlü davransa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder