1 Ocak 2012 Pazar

SOYUNMA ODASINDA ÖNCE NAMAZ


SOYUNMA ODASINDA ÖNCE NAMAZ

Müslüman futbolcu Kanoute'den önemli açıklamalar.
Kanoute namazını maçlardan önce soyunma odasında kılıyor.
Daha önce İngiltere’de West Ham ve Tottenham’da oynadın şimdi ise İspanya’da Sevilla’dasın. İngiliz futbolu ile İspanya futbolu arasında fark var mı?



“Her ikisi de çok farklı. İngiltere’de futbol fiziğe dayalı ve çok hızlı oynanıyor. Bu sürat İngiliz insanının mantalitesinden kaynaklanıyor olabilir. İspanya’da ise daha çok tekniğe dayalı bir futbol var. İngiltere’deyken o stili seviyordum ama açıkçası şimdi İspanya’da oynanan futbol bana daha çok keyif veriyor.”








-Tottenham’dan niçin ayrılmıştın?
“Aslında orada çok mutluydum fakat Teknik direktör Martin Jol ile aramda bir tartışma olmuştu, sonra o tartışmadan dolayı yönetimin beni istemeyeceğini düşünerek ayrılma kararı aldım.”


Geçen sezon UEFA Kupası çeyrek finalinde Sevilla forması ile Tottenham’a karşı oynadın. Orada nasıl karşıladılar seni?
“Tottenham’ı elemiştik, bana çok kızacaklarını sanıyordum ama binlerce taraftar beni performansımdan dolayı alkışlamıştı.”













Neden böyle düşünüyorsun?
“Sadece ben değil Fransa’da oynayan bir çok Afrikalı da böyle düşünüyor. Fransa doğumlu o kadar çok Faslı var ki mesela hepsi yaşları gelince Fransa Milli Takımını değil de kendi ülkelerinin takımını tercih ediyor.”

20 yaşında Müslüman oldun şu an ise 30 yaşındasın. Bir futbolcu olarak ibadetlerini nasıl yerine getiriyorsun?
“Evet çok şükür 10 yıldır müslümanım. İbadetlerimi aksatmadan yerine getirmeye çalışıyorum. Ben bir futbolcuyum ama bu meslek benim ibadetlerimi aksatmıyor. Örnek olarak namazlarımı kılıyorum, antrenman sonraları tesislerde, maç sıralarında ya da maç öncesi veya sonrasında ise stadyumlarda soyunma odalarında namazımı kılıyorum.”


Arkadaşların sen soyunma odasında namaz kılarken, sana bir şey demiyor mu?
“Hayır niye desinler ki onların hepsi benim Müslüman olduğumu biliyor. Soyunma odasında temiz ve sessiz bir köşe buluyorum, orada namazımı kılıyorum. Ramazan aylarında ise orucumu tutuyorum. İşte o zaman bazı arkadaşlar bana gün boyu niçin hiçbir şey yiyip içmeden durduğumu soruyorlar, onlara ilginç geliyor, şaşırıyorlar.”



İspanya Katolik bir ülke, orada bir Müslüman olarak ibadetlerini yerine getirmek zor olmuyor mu?“İnsanların bana nasıl ve ne gözle baktığı umurumda değil, ben doğal halimdeyim ve doğru yolda ilerliyorum, İslam beni bu yola soktu ve burası doğru yol. Ben İslam sayesinde doğru yaşamayı öğrendim, dinim bana günlük yaşantım için her konuda yardımcı oluyor, her konuda doğru yolu gösteriyor.”Sana göre İslam ve terör bağdaşıyor mu?
“Asla tabiî ki, islamda terör ve şiddete yer yok. Ama bunları duyunca çok üzülüyorum islamla terörü aynı yere koyuyorlar, bu çok yanlış, kimse unutmasın terör olayları sadece Müslümanların adı altında olmuyor, hristiyanlar da da Budistler de de terör olayları var.”



Mali’de bir vakıf kurdun, neyi amaçlıyorsun?“Mali’nin başkenti Bamako sokaklarında dolaşırken yüzlerce fakir çocuk gördüm, onlara yardım etmek istedim, bu yıllardır yapmak istediğim bir işti, bu sayede bir vakıf kurdum, çok şükür her şey yolunda gidiyor, inşallah yakın zamanda fakir çocuklar için daha büyük bir köy kuracağız, onları orada barındırıp, yetiştireceğiz.”Ailen de Müslüman, onlar Endülüs’te yaşamaya alıştılar mı?
“Eşim Fatıma, çocuklarım İman ve İbrahim ile birlikte Sevilla’ya yaşıyorum, bir sorunumuz yok, hatta çocuklar için iyi oluyor, İngilizce ve Fransızcalarının yanı sıra İspanyolca da öğreniyorlar. Ama ben İngilizcelerine ağırlık vermelerinden yanayım, çünkü İspanya’ya geldiklerinden beri bir çok İngilizce kelimeyi unuttular.”





kullan

Sevilla son kulübün mü olacak?
“Bir gün belki yeniden İngiltere’ye dönerim, neden olmasın?”



tümsporözel



http://www.haberalemi.net/haber_detay.php?haber_id=44406&news=



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder