26 Ocak 2012 Perşembe

ATİLLA TAŞ UMREDEN DÖNDÜ



ATİLLA TAŞ UMREDEN DÖNDÜ

Gittiği Umre ile maneviyatının tamamen değiştiğini belirten Popçu Atilla Taş, "Maneviyatımız yavaş yavaş ölüyor. Kapitalizm ruhlarımıza kadar bizleri esir almış durumda.
Gittiği Umre ile maneviyatının tamamen değiştiğini belirten Popçu Atilla Taş, "Maneviyatımız yavaş yavaş ölüyor. Kapitalizm ruhlarımıza kadar bizleri esir almış durumda. Paraya ve maddeye kul olmuşuz. Ama, hiçbir şeyin sonu yok. Şükretmeyi de, nimetin sahibini unuttuk. O toprakları gördükten ve şoku yedikten sonra şimdi sıkıntı bile yaşasam, dünya hayatının boş olduğunu biliyorum" dedi.
Geçtiğimiz yıl Mustafa Özşimşekler Hoca'nın katıldığı İkbal Turizm turuyla umre seyahatini gerçekleştiren Atilla Taş, bu seyahat sonrasında hayatında her şeyin toptan değiştiğini belirterek, "İnanın maneviyatımız ölmüştü. İnsanlar bulundukları yerlerde sürekli ekmek parası için bir çaba içinde. Ama, kapitalizm, bu çabayla neredeyse herkesin bünyesine girmiş. Benim bulunduğum camiada özellikle manevi değerler kayboluyor. Daha çok kazanayım, daha çok ünlü olayım diye boş heveslerin peşinde koşturuyorsunuz. Bunun hiçbir sonu yok. Maneviyatınızı doyurmazsanız, ne kadar kazanırsanız kazanın. Maneviyat yoksa hiçbir şey yok. Maddiyatı kazandıkça maneviyatımızı yitirdik. Şükretmeyi unuttuk. Nimeti bize kim verdiğini unuttuk. Şimdi sıkıntı bile yaşasam, o toprakları gördüklerimden ve şoku yedikten sonra dünya hayatı bana boş geliyor. İnsanlar gidiyorlar, barlarda eğleniyorlar, kumar oynuyorlar, zevk almak için dünyanın boş işleriyle uğraşıyorlar. Bu ibadet için para bulamayacağını söyleyenlere de ben inanmıyorum. Her şeye harcamasını biliyorlar, lüks harcamaları için yediklerinden bile kesmesini biliyorlar. Ama, oraya bir kere gitseler, maneviyatın da ne kadar gerekli olduğunu anlama imkanı bulacaklar. Ben, şu garip halimle, o toprakları gördükten sonra bu hazzı tüm insanlarımızın yaşamasını isterim" dedi.
Beytullah'ı görünce çok heyecanlandığını dile getiren Taş, " Sabah oraya vardık, otele girdik. Televizyonlardan insanların tavafını izliyoruz. Hep beraber aşağıya indik, gözlerimizi kapattık. Mustafa Hocamız önümüzde gidiyor, bize Beytullah'ı tam olarak görebileceğimiz bir yerde gözlerimizi açmamızı söyleyecek.. Onu ilk gördüğümüzde bir niyazda bulunacağız. Allah'ın evini ilk gördüğünüzde duaların kabul olunduğu bize anlatılmıştı. Gözlerimizi açtık... Aman Yarabbim! Böyle bir güzellik anlatılamaz. Dünyada bir çok manzara gördüm, bir çok yere gittim, güzel şeyler yaşadım. Hayatımdaki hiçbir şey, Beytullah'a bakarken yaşadığım hazzı bana veremedi" diye konuştu.
Atilla Taş, Umre seyahatinden sonra genç yaşta Hacı olmayı da planladığını belirterek, "Yüce Peygamberimizin soluk alıp verdiğini bildiğiniz yerlerde, ayağını bastığı yerlerde olduğunu bilmek bile bizim için şereflerin en büyüğüdür. Hira dağına çıktım, Cebeli Nur'a çıktım. Dedim ki, "Peygamberim buralarda yürüdü, buralara adım attı. Buralarda dua etti" bundan daha güzel bir şey olabilir mi?" açıklamasını yaptı.
Taş, son olarak Filistin'de Gazze'de yaşananların da Müslümanların yüreğini kanattığını, insanlık onurunu zedelediğini belirterek. "Bizim de içimiz yanıyor. Filistin'de olanlar yüzünden tüm dünyanın vicdanı sızlamıştır. Filistinli kardeşlerimizin ahı gerçekten insanlık vicdanının yok olduğunun işaretleri olmuştur. Bizler elimizden geldiğince, dilimizin döndüğünce onların yanındayız. Bu konuda çok tepkiliyiz..." dedi.

Milli Gazete


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder