12 Ocak 2012 Perşembe

PROTESTAN MÜHENDİSİN İLK NAMAZI




PROTESTAN MÜHENDİSİN İLK NAMAZI



Protestan bir ailenin çocuğu olan Klooz, Haziran ayında İslam'la şereflenmiş ve ilk Ramazanını bizlerle paylaşıyor.

O gün de herhangi sıradan bir gün gibi başlamıştı.
Amy Klooz, açlık imtihanı verirken yazılı bir sınavdaydı. Normalde bir şişe su veya bir kola alıp içebilirdi ama Ramazanda oruç tutuyordu ve güneş batana kadar yeme ve içme bu ibadette yasaklanmıştı.

Bu yıl Ramazan Eylül’de başlayıp Ekim ayında bitecekti. Müslümanların her yıl yardımlarda bulunduğu, ibadetle geçirdiği bir ay.

Kuran Allah kelamı

Klooz, geçtiğimiz Haziran ayında Hıristiyanlıktan İslam’ı seçen bir elektrik mühendisi.“ Kuranı okudum ve dediklerine tamamen inandım. Onun Allah’ın kelamı olduğuna inandım ve Müslüman oldum.” diyor.

Müslüman olmasının Protestan ailesinde ilk zamanlarda hiç de hoş karşılanmadığını belirten Klooz, basında yer alan tüm olumsuz Müslüman tiplemesinden dolayı Hıristiyanailelerinin çocuklarının Müslüman olmasını hoş karşılamamasını makul karşılıyor.

“Belli noktalarda bana destek oldular” diyen Klooz, ailesinin o aralarında olduğu zaman domuz pişirmekten kaçındığını belirtiyor.

İlk oruç

Müslüman olduktan sonra Ramazan ayının gerçekten de çok ciddi bir imtihan olduğunu düşündüğünü ama hiçbir zaman İslam dininden dönme niyetinin olmadığını ifade eden Klooz, “ İlk zamanlar oruç zordu. Özellikle ilk birkaç gün, vücudunuz sizin tam olarak ne yapmak istediğini anlamakta zorlandığı için çok zor geçiyor. Yemeksiz özellikle de kafein gibi bir takım maddelere alışmışsa vücudunuz günün son bir iki saatinde başınız ağrıyor” diyor.

Bir süre sonra oruca alıştığını anlatan Klooz, günün belirli bir saatinde acıktığını ancak onun da günden güne azaldığını söylüyor. “ Bir Cumartesi günü oruç tutmaya başladım. İlk dört beş gün zorlandım ama artık daha rahatım” diyen Klooz, çok farklı şekillerde kendisine destek verenlerin olduğunu söylüyor.
Aynı evde beraber kaldığı arkadaşının da Müslüman olduğunu ve onu namaza ve sahura kaldırdığını belirten Klooz, yaşadığı bölgedeki diğer Müslümanlardan ve Müslüman öğrenciler birliğinden de kendisine destek geldiğini söylüyor.

Ramazanın bana kattıkları

Ramazana ilişkin çok yanlış algılamaların olduğunu ifade eden genç kız, birçok kişinin Ramazanı ruhsal arınmadan çok fiziksel bir arınma zamanı olduğunu düşündüğünü belirtiyor ve Müslümanların sadece oruç tutmaları gerektiğini ve dinleriyle alakalı başka hiçbir şey yapmak zorunda olmadığını düşünen insanların en büyük yanlış anlama içinde olduklarının altını çiziyor.

“Bu tabi ki doğru değil. Sizin oruç tutarken hal ve hareketlerinize, konuşmalarınıza dikkat etmeniz önemli ve böylece daha iyi bir davranış sergiliyorsunuz ve biraz daha bilinçli davranıyorsunuz.” diyen Klooz, Ramazan’da birçok dersler aldığını, hatta kendini daha iyi geliştirip tanımaya başladığını belirtiyor. Ramazan’da en çok toplumda oluşan ortak sağduyuyu özleyeceğini belirten Klooz “ Ramazan ayı gerçekten de bana İslam’ı yeni bir solukla ve bakış açısıyla yaşama ruhu verdi. Diğer Müslümanlarla bir arada oldum ve diğer insanlara nasıl destek olunması gerektiğini öğrendim. Temsil ettiğim dinin daha güzel bir temsilcisi olmam gerektiğini anladım” diyor.

Timeturk


http://www.furkanhaber.com/haber_detay.asp?haberID=1998

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder