29 Ocak 2012 Pazar

İslamı seçen Yunan asıllı Halid Paschalis'in unutamadığı ilk Ramazan




İslamı seçen Yunan asıllı Halid Paschalis'in unutamadığı ilk Ramazan.


Yunan asıllı muhtedi Halid Paschalis'in unutamadığı ilk Ramazan.


Unutulmayan ilk Ramazan



İlk Ramazanı hiç unutamadığını ifade eden Yunan asıllı muhtedi Halid Paschalis, 'Ramazan'da sıhhat buldum' diyor.


Şaban ayının (Hicri ayların 8.sidir) son günleriydi ve Müslüman arkadaşlarımla oruç ve Ramazanla alakalı konuşuyordum. Zaten daha önceden orucun önemi ve faydalarıyla alakalı çok şey okumuştum. Oruç tutmanın nasıl bir şey olduğunu tatmak istiyordum.



Bir ay aç ve susuz nasıl kalınır?

Açıkçası çok merak ediyordum. Bir ay boyunca gün boyu aç ve susuz kalmanın zor olabileceğini düşünüyordum. Ben iyi dostum bana nasıl oruç tutulabileceğini ve gün boyu bunun nasıl sürdürülebileceğiyle alakalı tavsiyede bulundu.



Nihayet Ramazan geldi. Sahur için erken katlığımı hatırlıyorum. Arkadaşımın çok su içmemi tavsiye ettiğini hatırlıyorum. Sahuru yaptıktan sonra sabah namazı kıldım. Bunun nasıl bir şey olduğunu izah etmem mümkün değil. Gerçekten de namazı hissederek yaşıyordum ve muhteşem bir histi bu.



Oruçla gelen sıhhat

Ondan sonraki gün üniversiteye gittim. Diğer öğrencilerin yemek yiyip, su içmelerini gördüğümde açlık ve susuzluk hisseder miyim diye merak ediyordum. Neyse ki kendime güveniyordum ve oruca devam ettim. Elhamdulillah gün boyunca açlık veya susuzluk hissetmedim. Düşündüğüm kadar zor olmadı. Aslında kendimi daha da iyi hissettim ve midem daha da rahatlamıştı.



İlerleyen günlerde tıbbi çalışmalarımın yanı sıra İslam araştırmalarına başladım. Kuran ve hadis okuyordum. Arkadaşlarımla konuşuyordum. İslami bilgilerimi geliştirmem benim için büyük bir fırsattı.



Annem, oruç tutmamdan hoşnut değildi ve bana zararının olacağını ve bırakmam gerektiğini söylüyordu. Elhamdulillah yanılmıştı. Ramazandan önce midemle alakalı bir rahatsızlığım vardı ve tedavim yeni bitmişti.



Müslümanlar o kadar da az değilmiş

Yaşadığım toplumdaki çok sayıda Müslüman'la tanışma fırsatı bana Ramazanın sağladığı en büyük fırsatlardan biriydi.



Daha önce hiç bilmediğim öğrencilerle tanıştım ve aralarına yeni bir Müslüman olarak katılmamdan dolayı oldukça mutluydular. Beraber iftar ettik ve günlerce farklı konularla alakalı konuştuk. Ne kadar muhteşem bir şeydi bu.



Ramazanın sonuna gelindikçe oruç tutmaya alıştım ve bunun daha sonra özleyeceğim bir şey olduğuna inanıyordum. Bayramdan bir gece önce kendimi apayrı bir insan olarak hissettim, daha da iyi bir insan.



Bir sonraki gün çok erken kalkıp Bayram Namazı için camiye gittim. Daha önce hiç görmediğim kadar kalabalıktı ve Müslümanların benim tahmin ettiğimden daha da kalabalık olduklarını fark ettim. Namaz bitti ve arkadaşlarımla üniversitenin kafeteryasında kahvaltı yapmaya gittik. O zaman bana ne kadar garip gelmişti.



Ramazan bir daha başladıktan sonra bugün ikinci Ramazanımda hala o ilk Ramazanımı özlüyorum. İlk Ramazanım gerçekten de unutulamayacak bir anıdır benim için.


M. ,Hasan UNCULAR / TIMETURK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder